Pass på håndleddene deres!

Pass på håndleddene deres!

Pass på håndleddene deres!

Vi pole-dansere belaster håndleddene våres mye. På hver eneste økt på stanga får de gjennomgå.

For de fleste av oss går dette helt fint. Men vær forsiktig!
Vi er så ivrige, vi skal bare lære oss et triks uansett om vi har litt vondt i håndleddet.
Og vi prøver igjen og igjen, selv om håndleddet gjør vondt.
Vi tenker ”det går sikkert ” denne gangen også.

Senebetennelse kan lett oppstå og det er nokså vanlig.
Senebetennelse kommer gjerne som en følge av ensidig belastning og overbelastning.
NB! Handspring med twisted grip, triks med full bracket-grip mm

Behandlingen kjære poledansere er nettopp det ” de fleste av oss” ikke vil: avlastning av håndleddet og fingre. Eller sagt på en annen måte= NULL POLE (forhåpentligvis for en kortere periode)


Så vær tålmodig, så kommer du raskere tilbake!

<3

Angelika


Take care of your wrists!

Every single time we are doing pole dance our wrists supports us through class.  They are under a lot of stress, and can easily be injured.
We all know the feeling of” I want to do the trick just one more time” even if it hurts.

Tendonitis in our wrists can easily be a result of too much pole dance. If your wrists start to hurt, PLEASE take care of them. Cause if you DON’T you might be ending up with doing NO POLE AT ALL!

<3
Angelika

Skrevet av